wspinanie

Wysokość 35m
Liczba dróg 3
Współrzędne geograficzne
Jedna z najwyżej położonych skał w okolicach zamku. Ściana zachodnia (innych nie ma- masyw)
sięga nawet 35 m ,a drogi ze względu na rajbungowy charakter są nawet dłuższe - Gotikante ma 40 m.
Aby się tam dostać -śmigamy szlakiem do zamku , następnie omijając go po lewej przechodzimy przez
rodzaj bramki w murze i idziemy wyraźną ścieżką w kierunku schroniska Fesselhutte (drogowskaz).
Mijając kolejne skałki dochodzimy do dużej położonej ściany - tuż przy ścieżce . W lewej części
ściany drogi są znacznie  krótsze - startują z rodzaju półki z sosenkami - dojście od lewej. Prawa część jest wysoka i  niektóre drogi startują  prawie ze ścieżki .

Tandaradei

Wycena III
Długość 25m
Liczba przelotów 9
dodaj przejscie
Startuje z lewej strony wysokiej ściany (położone zacięcie z drzewami u góry) . Po paru krokach wchodzimy na filarek po lewej , i nim do końca . Nowy stan z dwoma karabinkami .

Spielwiese

Wycena IV+
Długość 30m
Liczba przelotów 10
dodaj przejscie
W lewej części wysokiej położonej ściany , pierwsza droga po prawej od "komina " z drzewami . Stan z dwóch ringów , mocno w głębi szczytowego połogu .

Der Taucher

Wycena V+
Długość 37m
Liczba przelotów 11
dodaj przejscie
Druga droga od prawej , startuje prawie ze ścieżki . Po naszemu "Nurek" ?:) . Trudności w pionowym uskoku . Liczba wpinek przybliżona . Stan lekko po lewej , ze starego ale potężnego ringola . Da się to wspiąć na 60m linie , ale trzeba trochę pokombinować przy opuszczaniu .